10.03.2010

2010-03-10 @ 15:39:16

Bajs! Det är sjukt fint väder ute, soligt och varmt and everything och jag är på pisshumör. Varför? Jo, mens=pisshumör! Vaknade med en ful fet finne på kinden, och helt allmänt svullen överallt. Fejjan, kroppen ja allt. Varför ska vi brudar behöva gå igenom detta varje månad? Jag vill så gärna gå ut, vara ett med solen och värmen. Njuta av denna otroligt fina dag. Men nej, jag vill inte sätta en fot utanför dörren. Maia och Joan bjöd mig och Jefri på fika, och jag höll på att göra mig iordning (fastän jag kände mig bläää) och så kom mensen. Då kände jag bara nej, fuck it! Känns så dumt för jag ville så gärna fika med dom, nu innan Maia åker till Mexico och allt och ta fina foton osv.. Fyyyy vad uselt! Men jag får väl se det så här, värmen och fina dagar är runt hörnet och då blir det massa fika, shopping och allt underbart man kan tänkas göra med sina nära och väldigt kära i denna underbara stad. Det ser jag framemot.
Jag sa till Jefri att åka in han iaf, inte ska han sitta inne och sura med mig liksom. Och det är bättre att få some alone time ändå.

Men jag njöt iaf igår, då tog jag en promenad med min Jen och Yoel till vårdcentralen först då Yoel skulle vaccineras. Hans skrek så mitt hjärta brast alltså. Jag ville bara putta bort barnmorskan och ta Yoel i famnen och trösta honom. Ta bort det onda liksom.. Näe, usch! Stackars, stackars liten... :( Därefter ammades han iaf, då blev han glad igen (som tur var, för mitt hjärta) sen somnade han igen och då passade Jen och jag på att ta en prommis mot Årsta och tillbaks. Mysigt! Imorrn hoppas jag på fortsatt fint väder, (ska strax kolla väderprognos) för då ska jag göra några ärenden tillsammans med Jen. Och då blir det skön promenad igen. Loves it. Hoppas bara på att mitt humör är bättre, det brukar iofs bara vara första dagen som jag känner så här så we'll see. Sen är det helg! Yay! :)

Humöret börjar bli smått bättre iaf, har precis tagit ett lååååångt bad och tvättat håret, rakat benen osv. Känner mig iaf på bättre humör. Har även tagit en Ipren mot mensvärken, som smått börjar gå över. Vill även må helt bra till senare då alla mina gullungar kommer hem, vill åtminstone mysa lite ikväll så här innan Maia åker imorrn. Kunde inte mysa nu på dan, men ikväll så.

Nu ska jag kanske ta och baka lite? Fast joan kommer ju bara "- Nej! En god sockerkaka! Fan, vi ska ju dra ner på sockret!" Haha.. ja, men jag är ond. Jag bakar goda sockerkakor liksom. :P
Vi får se vad jag hittar på här i mitt lugn.

tills vidare mina raringar.


 På plats på vårdcentralen. Sötnosen ovetandes. Hehe..


Sen den onda sprutan! Och som tur var så var mamma genast på plats för tröst.


Usch, stackars liiiiiiiten! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0