Mår bra!

2011-01-23 @ 20:50:50
Min helg har varit jättebra! :) Fredagen var lugn, lite seg t.o.m. Den gick obemärkt förbi. Lördagen så kom pappa med family över och vi åt mysig familjemiddag, och mös. Härligt... blev dock lite för trött ngn gång under kvällen och gick och la mig för att sova en stund. Idag söndag gick jag upp tidigt för ovanlighetens skull, åt mysig frukost med alla, spelade lite Wii och sen runt 2 gick jag och min pojkvän och tog oss en mysig nap. Så skönt!

Har käkat middag, och sitter nu och surfar lite på nätet. Imorrn går jag in i min tolfte vecka, alltså 3 månader. :) Min mage har växt lite granna.. har tagit bild, men har inte lagt in den ska dock lägga in den imorrn här på bloggen. Måste bara komma ihåg det!
Tänkte lite på att man måste ibland orka ta sig tiden att sminka sig och fixa sig lite när man är gravid, hur trött man är, för det hjälper ens självförtroende som inte alltid är på topp när man är gravid. Även om man aldrig kan se het och sexig ut när man är gravid (personlig åsikt) men man kan åtminstone se vacker och gullig ut och det är bättre än ful och ovårdad (och oduschad! haha). Igår gjorde jag just det, klädde mig lite fint, sminkade mig och fixade mig lite grann och mådde faktiskt bättre. Kände liksom att , jo I still got it.

Det är så roligt att min syrra Jen och jag är gravida ihop, hon är typ ngn månad plus lite till mer gången än jag är men det gör ju ingen skillnad senare när bebisarna väl är födda. Hon är den enda jag kan prata med om alla gravve grejer och hon förstår exakt, och har själv gått igenom det. Sen är hon mkt snyggare än mig i sin graviditet, men aja man kan inte få allt. Jag unnar henne det. :) Jag är en fet ko, som så småningom kommer att ha en stoooor kula på magen, hon är ett smalt rådjur med en liten kula på magen. Men ok, det är värt för bebisen som kommer. Hehehehe...

Allt som allt så mår jag toppen idag, även fast jag vet att jag måste ta itu med lite jobbiga grejer den här veckan men det får jag börja oroa mig för imorrn. Idag vill jag bara njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0