jag hatar pengar

2011-01-26 @ 15:48:33
jag är så keff! Att jag ibland inte skriver på 2 dagar liksom..

Kl är halv fyra, jag sitter här vid datorn och surfar. Somnade sex imorse pga en djävuuulsk migrän. Hemskt! Det är dock svårt för människor att sätta sig in i det och förstå mig har jag märkt, bara för att dom inte själva känner så. Det är fan ofta så, människor är själviska. Bryr sig bara när det gäller dom, men om dom inte har ont el går igenom ngt svårt så bryr dom sig oftast inte. Bara låtsas. Nu pratar jag inte om precis alla människor på jorden, men många som jag vet iaf. Det är synd. Jag säger inte att jag är bättre, men jag kan ändå känna att jag kan sätta mig i folks sits, och därför känna medlidande.

Jag vill inte påstå att allt är på topp just nu i mitt liv, men jag vill inte heller klaga och hålla på och gnälla jämt och ständigt. Ska min blogg bara bestå av det liksom? No.
Istället kan jag berätta det som är bra just nu, och känns kul. Det är 1. Att vi troligtvis har hittat lägenhet! :) El min syrras tjej då har hittat åt oss genom en vän. Är såååå glad över det! Kan inte beskriva min glädje. 2. Magen växer, och bebis mår fint. :) Det är ngt underbaaaart. Längtar tills jag får träffa dig, bebis! 3. Jag ska börja jobba snart, deltid tror jag på dagiset jag var på förut igen. Det är inte ngt jag är sjukt glad över, men det är livsnödvändigt. Så det är bra. För att kunna glädjas ännu mer åt nr 1 och nr 2 måste jag ha jobb, så att jag kan ha pengar och på så sätt ha det bra. Tyvärr, pengar styr det mesta. :/

Sjukt att man säger att pengar inte köper lycka, vilket är antagligen sant men faaan vad lycklig jag skulle vara med en rejäl summa på kontot. Pengar är det enda som gör mig olycklig just nu, inte för pengarna i sig för jag gör inget med papperslappar utan för det pengarna kan köpa! Som allt min bebis behöver, lägenhet, ja allt! Usch, jag låter girig. Nej, ngt bra måste hända.

Ordnar allt sig till slut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0