Good news!

2010-01-13 @ 23:42:55

Da ar man klar med alla arenden! Har sjukt ont i huvudet. Billigaste biljetten vi hittade gick pa 14 miljoner. Bolivares alltsa, det ar val runt 6000kr for bada, om valutakonverteraren raknar ratt. Det ar nada jamfort med vad dom kostar i Sverige, dar dom kostar 10tusen var och en men har ar 14 miljoner bolivares anda en hel del. Men smakar det, sa kostar det. Sa ja, det blir val dom antar jag. Jag har tankt pa det har med mitt pass, vi fragade och dom sa att om jag bara var svensk alltsa inte hade dubbelt medborgarskap kunde jag aka utan problem. Sa, jag tankte att fan jag behover val inte saga till ngn att jag har dubbelt medborgarskap? Min syrra Jen, har oxa det men hon akte anda utan problem alls. Dom kollade inte ens upp det. Och det ar fan inte mer an ratt att jag far aka helt enkelt. Sa jag kor pa. Det ar inga problem, bara om jag gor det till ett. :D Och ALLA ar positiva till det. Att det ska ga. Jag mejlade pappa och fragade vad han tyckte och tankte, och hans svar blev "- Alskling, kop biljetten och ak bara. Love you/pappa"  hahaha, sa ja. Jag kor pa, som sagt. (oj, vanta nu ringer det har...) Det var min mor som talade om for mig att hon och Jefri haller pa och bokar biljetterna till 3:e feb!! Woohoo!! :D Sa ja, det verkar som att det blir den tredje vi aker, och ar framme den fjarde. Suverant. Det ar perfa, for da far jag lite tid pa mig att gora nagra saker innan avresan liksom. Som att t.e.x fixa en resvaska. En har vi redan, som ar min. Men vi maste fixa en till Jefri. Och sa maste jag till stranden saklaaaart! haha... maste aka lite brunare iaf. Ar inte alls brun, har inte ens bikinilinjer langre. Sa vit ar jag. Och jag kommer ju att komma till kyla, och massa blekfeta manniskor som gar runt pa gatorna sa gar jag dar helt solbrand och snygg. ;) Sen blir det val solarium for min del igen. Det ar en av grejerna jag kommer att sakna harifran, mojligheten att aka till stranden narsom. Det ar lite synd faktiskt, hoppas att kylan har lugnat sig tills jag kommer. Och sen vill jag att hela feb och mars flyger ivag sa april kan komma med varen. Min pojkvan ar redan vackert brun naturligt, sa han tanker inte pa sant hehe... fast det skulle han nog inte gora ens om han vore vit tror jag. 

Det ar val det, vad mer liksom? Ska val kopa nagra saker som inte finns i Sverige, och ta med mig. Finns en intimtval som jag alskar. Den ar verkligen sa bra. Battre an Lactacyd, och den finns tyvarr bara har sa jag maste kopa 2 atminstone innan jag aker. Sa, resvaska, intimtval och strand. ;)
Tar val oxa med mig ngt venezolanskt godis + snacks. Vet bara inte vad?

Nu ar jag sa trott i ogonen, dackar pa plats snart. Men vill inte sova! Maste spara mig till ikvall, kl ar nu 17:56.
Kl 00:00 stangs elen av i hela omradet. Och aven pa naromradena. Tills kl 04:00. Da satts den pa igen. Kul va? Ja, det ar varan gamle president det. Jag ar sa stolt, over honom och det han gor med varat vackra underbara land. Verkligen. I mean it. N O T. Han kan verkligen ga och do, han kan folja med Fidel Castro tycker jag. Usch, vad jag ogillar den dar j*vla gubben! Han sitter sakert i sin stora mansion, med riktigt fint fungerande el. Kollar pa tv, surfar pa natet. Varmer mat i mikron. Fast anda sa tror jag inte det, for den dar gubbjaveln verkar inte veta hur man roar sig. Han vill bara gora allt elandigt. Jag skulle kunna skriva ett sa langt inlagg om honom, men nej det later jag vara till en annan gang!

puss pa nosarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0