For nu ar det jul igen...

2009-12-23 @ 16:07:24

Imorrn ar det julafton! Men jag har noll julkansla alltsa. Shit, vagar jag erkanna att trots att jag avskyr snon sa verkar det behovas for att fa julkansla?!? Ja... jag erkanner det. :S Har det liksom sol. Venezolaner ar ju vana vid det, sa for dom ar det julkansla till max har. Alla har det SA pyntat a la american style, och julmusik etc. etc... Men svenne som jag ar, sa kanner jag att det saknas sveriges mysighet med snon och morkret och allt. Lucia t.e.x existerar inte ens har. Inga pepparkakor. Ingen julmust. Tanker inte saga inga lussebullar, for lussebullar ar vidrigt. (Ja, jag vet att jag ar den enda som tycker sa typ men varfor ar en annan lang historia som jag kan dra ngn annan gang!) inga adventsstakar el julstjarnor i fonstrena. Ingen sno. INGA JULKLAPPAR! (katastrof) Har i venezuela ar julafton mest for kidsen. Man ger bara julklappar till dom. Det ar inte tradition (som i sverige) att ge dom vuxna julklappar. Visst kan man gora det om man vill, sjalvkart. Men det ar mest energi pa barnen. Det ar dom som raknas pa julafton.

aja, men jag gor det basta av situationen. Jag har ju manniskor jag alskar har med mig, inte alla som jag onskar vore har men ngt ar battre an nada! Imorrn ska vi ata julmiddag, och bara mysa har. Kolla pa julprogram, lyssna pa julmusik. Dricka glogg. (haha skojar, har existerar inte glogg heller!) Haller pa och laddar ner massa svensk julmusik for att fa julkansla. Jag menar vem ger mer julkansla an helylle Carola och Peter Joback osv?? Nu tandas tusen juleljus liksom.... Och vi har ju pyntat, pa kvallen ar det jattemysigt med alla ljus och sa. Och sa pa med en tomteluva saklart! :) Nej, sa nasta ar blir det jul i sverige med familjen + Jefri. Och forhoppningsvis en liten Jamie el Jason(joshua?). ;)

Eftersom jag kanner mig smatt deppig pga allt det har med jul och min alskade familj tusentals mils(?) ifran mig, sa har nu min pojkvan gjort brunch till mig for att pigga upp mig! (Arepas med jattegod aggrora, och apelsinjuice!) Mums! Han vill att jag loggar ut och kommer och satter mig for att ata med honom. Tack, min alskling. Alskar dig! Tack for att du finns, och hjalper mig sa har i sana har tider. Och star ut med mitt gnall. :/





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0