blogg och kandiskap!

2009-12-26 @ 20:51:06

hahaha jag dor! Jag har suttit har en bra stund och last genom lite olika bloggar och hittat en massa saker. Sjuka saker. Bloggvarlden pa blogg.se ar Melrose Place pa natet. Haha... varsta sapan som pagar. Alla snackar skit om alla, osv osv. Och det verkar som om de flesta "kanda" bloggare inte ens ar "riktiga" alltsa att dom skriver om sig sjalva och sitt liv. Verkar som att det ar en image, och ett alias. Typ for att tjana pengar, popularitet m.m. Sjukt.

Det verkar vara ett javla krig mot den dar tjejen Kissie. Jag har inte den blekaste om vem hon ar, och har last ytterst lite av hennes valdigt ointressanta blogg. Forsokte lasa for att se vad det ar alla hackar pa sa mkt, och ja jag forstod varfor hon ar sa hatad typ MEN jag orkade inte lasa vidare for jag blev extremt uttrakad.
Sen laste jag pa http://hotgossips.blogg.se/ det ar ngn sorts skvallerblogg om alla "kanda" bloggare och det var ratt kul. Skrattade och laste, gud vilken drama det verkar vara mellan alla dessa. Och sen fanns det ett inlagg oxa om hur mkt tjejer som Foki (www.fokis.se) och Kenza (http://kenzas.se/) som ar "kanda" bloggare tjanar pa just blogga! Helt sjuuuuka summor! Inte undra pa att dom shoppar sa mkt, och lever varsta lyxliven. Det stod summor som att Foki tjanar femtitusen!!! i manaden och Kenza hundratjugotusen!! Det ar ju sjukt! Och det ar inte jag som sager det, utan det for att jag laste det just pa skvallerbloggen. Ni kan hitta det inlagget pa hotgossips blogg. Jag skulle oxa blogga varje dag, varje minut om jag fick sana pengar hahaha! I can`t blame them. Det anda trakiga ar att allt verkar ju vara sa fake da, deras personligheter m.m. Den mest akta enligt min privata asikt ar Kenza. Hon kanske gor det for pengarna (halla 120tusen! I manaden!) men hon verkar anda vara akta. Jag far inte intrycket av att hennes blogg ar for popularitetens skull osv, hon skriver om sitt riktiga liv och hon har sjalvdistans. Men that`s it. Dom andra "kanda" bloggare ar sa fake. En annan sak ar jag inte forstar ar varfor dom ar kanda? For att dom skriver en natdagbok om sitt dagliga liv? Ehh....? Ar folk i Sverige sa kandiskata att sa fort ngn har varit med i TV el tidningen sa vill dom ha deras autograf? Jag menar vad har egentligen dom har manniskorna gjort for att vara kanda? En bra lat? En bra film? Ngt grymt for varlden? Ngt heroiskt? What? Inget, dom skriver bara om sina liv typ. Och visar vad dom har shoppat, och tusen bilder pa sig sjalva i sina nya outfits. Hmm.... Fattar inte. Jag kan forsta om en blogg ar poppis, men att personen blir kand for ngt sa meaningless forstar jag inte. Jag skulle garna tjana pengar pa att gora ngt sa enkelt som att skriva om mitt liv varje sek, men jag skulle inte vilja bli kand pga det. Och kommentarerna dom far ar alla likadana. -" Du ar sa sot! -Du ar sa cool. - Jag alskar dig! Vissa elaka far dom oxa, men det ar inte sa ofta. Den som har mest elaka kommentarer, som far mest skit av lasarna verkar vara Kissie. Nastan alla kommentarer hon far ar av elak natur. Men hon far ju skylla sig sjalv med dom inlaggen hon gor. Hur kan hon gora ett sant har inlagg http://www.kissies.se/?p=2133 och inte tro att hon kommer att fa massvis med kommentarer dar alla talar om for henne hur dum i huvudet hon ar. Men efter allt jag har sett och last, kanske det ar meningen?? Hon kanske gor det med flit? All publicity is good publicity? El hur var det nu?
Sverige ar definitivt ett av dom mest kandiskata lander jag vet. Ett javligt bra exempel ar "krak-eva" hon som kraktes pa det dar jobbiga trakiga programmet dar man gissar ord och vinner (yeah right) pengar. Efter att det klippet hade varit pa youtube, sa var hon plotsligt med pa tv 4, pa tv 5 och pa massa kandisfester, pa spelprogram for kandisar. Pa intervjuer sa var det ju alltid - Vad hande egentligen, varfor spydde du? - Jag hade mensvark och det bara kom liksom tihi! Och sa vips, ar hon kand. Som Krak-Eva dessutom. Nar jag sag det tyckte jag bara att det var skitvidrigt och blev spyfardig sjalv. Hon kan ju beratta for sina barnbarn i framtiden, hur hon an gang i tiden blev kand for att hon spydde i tv. och kanna sig sa stolt.... ehh? Sure...

Nej, men det ar otroligt roligt att lasa allt det galna som pagar i bloggvarlden. Rena rama sapan. Tune in for a little bit of melrose place - drama everyday hahaha.... Men efter en stund trottnar man, det blir trakigt. Det mest komiska ar att dom alla ser exakt likadana ut. hon Kisse och Paow el vad hon heter ser ut som tvillingar. dom hatar och retar gallfeber pa varandra men ser ut som systrar. Jag kunde inte ens se skillnad pa dom forst. Det ar nog for att innerst inne, vill dom ha varandra. hahaha... tur att min blogg ar sa oviktig och ointressant att ingen kommer att lasa det har! :)

Sa for att summera; Ge mig pengarna for mitt bloggskrivande, men inte det sa kallade "kandiskapet!"
Komiskt, sager jag bara.
Har ni trakigt, sa rekommenderar jag er att ga in pa alla dessa bloggar och roa er en stund med hur patetiska dom alla ar.
Men nu vet jag, I Sverige, om jag vill tjana latta snabba pengar, och bli kand pa kopet sa antingen skriver jag en blogg om mina shoppingrundor, visar mina outfits, bleker sooonder mitt har och sminkar mig som en fjortis och gor fula alldeles for pyntade naglar och klar mig som min idol Hello Kitty, el lite lattare sa forsoker jag komma med i tv nar jag ar bakis.. oj, nej jag menar har mensvark och spyr rakt ut en helvidrig spya.


Only in Sweden, folks!


Sidenote: laste ngnstans i all denna galenskap att nar en tjej har langa valmalade och fina naglar sa ar det for att man inte gor ngnting el ens anstranger sig hemma. Tror det var i kommentarer till Foki. Men till mitt forsvar som faktiskt har grymt fina och langa naglar (gjorda pa salong, saklart) sa ar det INTE sant. Jag diskar hur mkt som helst, tvattar, och stadar! Jag rengor fan t.o.m toaletten! Jag ar varsta stadfreaket, men jag gillar att se bra ut oxa sa darfor fixar jag mina naglar. Det finns faktiskt ngt som kallas for diskhandskar och dom funkar jattebra for att skydda ens naglar nar man stadar m.m...  Ehh.. duuuh! Sa det rent skitsnack. Det gar att vara glamoros, och anda ta hand om sitt hem. Please....

Gud, vad jag ar hungrig! Maste ata nu. Ta, ta!



Kommentarer
Postat av: Jen

Hahaha så du har upptäckt den patetiska blogg världen och den ännu mer patetiska kissie som tror att hon e skiit känd. Baby jag ska tala om en sak alla de här "kända" bloggarna är kända pga att deras fans består av folk mellan 11 och 15 år ingen äldre vet ens vem de är, hahaha det r drf de tror sej vara super kända!



Länka din blogg till facebook vetja så blir du oxå skandal känd med detta inlägg :P

2009-12-27 @ 16:31:03     URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: Nadia

Hahaha vilken harry potter historia. Hahaha spelar ingen roll hur långa dina inlägg är man kan ändå inte sluta läsa de!!!!

2009-12-28 @ 16:04:59
Postat av: Joanna

hahahahaha kul att veta! :P

2009-12-28 @ 21:48:14     URL: http://joannasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0